Přeskočit na hlavní obsah

Hraničářův učeň #1 - Rozvaliny Gorlanu (John Flanagan)

 Ten kluk Will má předpoklady stát se hraničářem. Přijmu ho za svého učně.



Název:
Hraničářův učeň #1 - Rozvaliny Gorlanu
Originální název: Ranger´s Apprentice - The Ruins of Gorlan
Autor: John Flanagan
Překlad: Zdena Tenklová
Nakladatelství (CZ): EGMONT ČR, s.r.o.

Ahoj!

Potřebovala jsem trochu únik od reality a k tomu mi dokonale posloužil Hraničářův učeň. Je to už několikanásobný re-reading a i když už nepatřím do cílové skupiny, stále si příběh neskutečně užívám.

V rukou mám první vydání z roku 2008 - tento rok se pro mě stal jakýmsi mezníkem v mé závislosti na knihách. Ilustrace a provedení obálek na pevnou vazbu mě ani po letech nepřestává bavit a stále je považuji za jedny z nejhezčích přebalů ve své YA sbírce.

Příběh se odehrává v království Araluen, převážně v jednom z padesáti lén - Redmontu. Časové období bych přirovnala k dobám středověku - žádné střelné zbraně, honba za rytířským titulem, doprava pěšky nebo na koních, králové a baroni.

V příběhu sledujeme osud mladého sirotka Willa, který dovršil 15 let. V tento věk je sirotkům z Redmontu nabídnuto jít do učení - po schválení mistrů příslušných škol. Jak už nám název napovídá, Will se stane učněm hraničáře a to i přes to, že o to vůbec nestál.

Příběh je velmi snadný a vcelku předvídatelný. Nutno podotknout, že nám sám autor mnoho prozradí už názvem. Postavy nejsou nijak propracované, každý dostane svůj charakter hned na začátku a ten si uchová. Dále se pak seznámíme jen a pouze s mistry svého řemesla, nikdo není obyčejný a už vůbec ne průměrný.

Jelikož jsou Rozvaliny Gorlanu první díl z velmi dlouhé série, začátek mi přišel trochu pomalejší, protože jsme se museli seznámit s prostředím. A také s tím, co se o hraničářích říká a jak to doopravdy je. Ale to už je spíš riziko re-readingu.

Celkově mám ale knihu v oblibě a vůbec bych se nebála ji strčit velmi mladým čtenářům, obzvláště pak klukům, jelikož nám příběh naservíruje náctiletého hrdinu, který zachrání pár lidských životů tím, že zničí zlo. Pak je náležitě odměněn s velkou slávou. Takže shrnuto a podtrženo, kniha je určena pro děti a myslím, že pro ně je to jeden z nejlepších příběhů, co mohou dostat.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Ikabog (J. K. Rowling)

 "Jestli jenom pípneš," šeptl jí hrubý hlas do ucha, "tak tvýho tátu zabijem."

Svědectví (Margaret Atwood)

Chtěli jste, abych vám pověděla, jak se mi v Gileádu vyrůstalo. Že vám to pomůže, a já chci pomáhat.