Přeskočit na hlavní obsah

Svědectví (Margaret Atwood)

Chtěli jste, abych vám pověděla, jak se mi v Gileádu vyrůstalo. Že vám to pomůže, a já chci pomáhat.



Název: Svědectví
Originální název: The Testaments
Autor: Margaret Atwood
Překlad: Kateřina Klabanová
Nakladatelství (CZ): Argo

Ahoj!

Svědectví je volné pokračování na Příběh služebnice. Vzniklo až několik let po vydání první knihy a autorka sama píše, že kniha slouží jako odpověď na spousty otázek, které dostávala. Mě osobně se četlo mnohem lépe, jelikož se jedná o více příběhový text.

Děj je zasazen do Gileádu - stát na území Ameriky a do Kanady a dle anotace víme, že se ocitáme zhruba patnáct let poté, co skončí Příběh služebnice.

Autorka nás seznámí se třemi příběhy, které nám lépe ukáží, jak celý Gileád vnímali lidé uvnitř i zvenčí. Všechny dějové linky se střídají a prolínají a na konci se spojí v jeden závěr. Podobně jako v Příběhu služebnice se na samotném závěru ocitáme na konferenci vědců zabývajících se Gileádem.

Kniha byla velmi čtivá, psaná i ich formě. Koncept knihy mi připadal, jako kdybych seděla u čaje s osobou, která vypráví svojí část. Bylo to velmi poutavé, napínavé a já se snadno ztotožnila s hrdiny, kteří byli vykreslení dost reálně s ohledem na to, jak a kde vyrůstali.

Upřímně jsem velmi ráda, že kniha vůbec vyšla, jelikož otevřený konec Příběhu služebnice zanechal dost prázdné místo a díky Svědectví jsem dostala odpověď alespoň na jednu až dvě otázky, jelikož jsme dostali jakýsi konec. 

Ale není konec jako konec. Kniha byla na jednu stranu dost neurčitá, takže i když jsme dostali dost jmen, stále nevíme v jaké rodině se pohybujeme - tím chci říct, že nevíme, jestli se příběh točí kolem dětí zmíněných v prvním díle a nebo se jedná úplně o nové postavy. A to mě na tom neskutečně baví.

Co se týká doporučení, tak rozhodně ano. Kniha se dá číst i samostatně, ale rozhodně je lepší vzít do ruky nejprve první díl. Čas se Svědectvím mi rychle utekl a zanechal ve mě obrovskou stopu. Něco mezi strachem, pokorou a nevěřícným kroutěním hlavou - může se opravdu něco takového stát? Upřímně doufám, že odpověď na tuto otázku nikdy nedostanu.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Ikabog (J. K. Rowling)

 "Jestli jenom pípneš," šeptl jí hrubý hlas do ucha, "tak tvýho tátu zabijem."

Hraničářův učeň #1 - Rozvaliny Gorlanu (John Flanagan)

 Ten kluk Will má předpoklady stát se hraničářem. Přijmu ho za svého učně.